Om klubben

En rideklubb for alle

Vestre Bærum Rideklubb er et idrettslag som ble stiftet i 2011. Formålet med klubben er at barn og unge skal få lære å ri og få oppleve gleden av hestesport uten nødvendigvis å måtte ha egen hest. Klubben har i dag omtrent 300 medlemmer, hvorav de fleste er unge jenter. Medlemmene kommer fra nærområdet og andre deler av Bærum.

Katinka Henni - Krutsjev

Gjennom iherdig innsats fra engasjerte medlemmer og foreldre, samt et godt samarbeid med Bærum kommune, fikk klubben på kort tid bygget et flott rideanlegg med stor isolert hall og stall med plass til 40 hester. Senteret, som ligger i Vestmarkveien 75 på Tanum i Bærum, ble åpnet av ordføreren i Bærum kommune, Lisbeth Hammer Krog, 28. september 2012.

På senteret har vi etablert rideskole i samarbeid med Tanum Rideskole AS. Skolen har for øyeblikket 24 rideskolehester, og tilbyr kurs for barn fra fem år og oppover. Det arrangeres også helgkurs for ryttere på alle nivåer, både for medlemmer og andre hesteinteresserte.

Fantast og Karoline

Vestre Bærum rideklubb er en breddeklubb som driver med flere grener innenfor ryttersport. Vår hovedaktivitet er rideskole, og klubbens medlemmer driver med både sprang og dressur, samt feltritt og kjøring.

Klubben arrangerer egne stevner i dressur og sprang for medlemmer i alle aldre. Våre mer erfarne medlemmer deltar i større konkurranser rundt om i landet.

Eirin Henni - Ballinchalla Earl